Europejski Dzień Języków 2024
European Day of Languages
Europäischer Tag der Sprachen
Z okazji Europejskiego Dnia Języków (ustanowionego z inicjatywy Rady Europy w 2001r. i obchodzonego corocznie w całej Europie 26 września) pojawiły się na holu pierwszego piętra tablice edukacyjne oraz stanowiska z zagadkami i grami, które miały na celu zachęcać uczniów do nauki języków obcych. Udział w nich wzbudził u naszej młodzieży wiele emocji i rozbudził potrzebę rywalizacji. Każda prawidłowa odpowiedź nagradzana była cukiereczkiem. Fundusze na ten cel pochodziły ze środków Samorządu Uczniowskiego. Oblegane było koło fortuny z zestawem 50 pytań, zagadki dotyczące charakterystycznych budowli europejskich, oraz pytania na temat znajomości flag poszczególnych państw europejskich.
Naszym Uczniom przypadły także bardzo do gustu gry, quizy i zabawy językowe przeprowadzane na lekcjach języka angielskiego i niemieckiego. Uczniowie bardzo chętnie brali udział w grach interaktywnych w postaci Wordwall , Spiele ze strony Goethe Institut oraz w innych grach online nawiązujących do geografii i historii państw europejskich. Młodzież korzystała z laptopów pochodzących ze szkolnej pracowni mobilnej. Wcześniej wykonywała pod kierunkiem nauczyciela anglisty i germanisty materiały dydaktyczne wykorzystywane podczas tego dnia. Na lekcjach języka niemieckiego i angielskiego porównywano struktury leksykalno- gramatyczne obu języków i poszczególne wyrazy. Zbierano europeizmu i internacjonalizmy. Uczniowie szukali podobieństw w tych dwóch językach germańskich , aby uczynić naukę efektywniejszą i łatwiejszą. Dotknęli historii języków na przestrzeni lat. Starali się powtarzać łamańce językowe- Tongue Twister i Zungenbrecher.
Nadrzędnym celem wszystkich lekcji było uświadomienie wszystkim uczącym się jak ważna jest nauka języków obcych. Dlatego tez na lekcji poznawali treści dotyczące korzyści płynących z władania językami obcymi i praktycznego ich wykorzystania w życiu codziennym, podczas wyjazdów turystycznych oraz w odbiorze informacji przekazywanych z różnych źródeł medialnych.