Rejs po Wielkich Jeziorach Mazurskich

W dniach 22 – 25 września odbył się wyjazd Koła Turystycznego – rejs jachtami kabinowymi po Wielkich Jeziorach Mazurskich. Cieszył się on ogromnym zainteresowaniem – wzięło w nim ponad 70 osób: 53 uczniów klas 6 – 8 (ponad 1/3 wszystkich uczniów tych klas), kilkunastu absolwentów naszej szkoły (którzy nadal uczestniczą w działaniach podejmowanych przez koło) oraz 8 sterników i opiekunowie. Mazurskie szlaki przemierzaliśmy na ośmiu dziesięcioosobowych jachtach, dobrze się przy tym bawiąc i rozwijając pasje i umiejętności żeglarskie oraz ćwicząc hart ducha. Wszyscy – zarówno uczestnicy, jak i opiekunowie wróciliśmy z jedną myślą: było naprawdę super 😊 oraz pytaniem skierowanym do pani Ani i pani Doroty: Kiedy i dokąd następny wyjazd?
Poniżej – krótka relacja jednej z uczestniczek wyjazdu – uczennicy klasy 8 oraz „parę” zdjęć. Za czas jakiś przewidujemy kolejne krótkie relacje uczestników i zdjęcia.

„W dniach 22-25 września wybraliśmy się w gronie uczniów klas 6-8 ze Szkoły im. Marii Konopnickiej w Dziekanowie Leśnym oraz absolwentami kółka turystycznego, na wycieczkę na żagle, do Giżycka. W pociągu pani Dorota i pani Ania przydzieliły wszystkie osoby do łódek, wraz z jednym opiekunem i sternikiem. Do Giżycka dotarliśmy nocą, a już od następnego dnia płynęliśmy parę godzin dziennie z jednego portu do drugiego, żeby na końcu wrócić do portu Wilkasy. W sobotę wieczorem zrobiliśmy ognisko, najwytrwalsi siedzieli przy nim do 23, a wcześniej tuż po przypłynięciu zwiedzaliśmy bunkry w Mamerkach oraz patrzyliśmy w gwiazdy. Niestety, następnego dnia trzeba było wstać wyjątkowo wcześnie, żeby na czas wrócić do portu i zjeść przepyszną pizzę oraz wyczyścić (sklarować) jachty. Były również różne trudności, takie jak rozładowane telefony i brak prądu w przedostatni dzień, czasami było nam za zimno, a czasami za gorąco, czasami wiało mocno i przechylało, a czasami nie, jednak wszystko ostatecznie się udało. Nauczyliśmy się również wielu rzeczy, np. takich jak sterowanie łodzią, gotowanie na niej i sprzątanie (w tym mycie naczyń po wszystkich), no i oczywiście niektórych węzłów. Wszyscy byliśmy bardzo zadowoleni z wyjazdu 😊.”